zoofirma.ru
18 жовтня 2018 0 Коментар

 

 

"Вміння спілкуватися з людьми - такий же купується за гроші товар,

 як цукор або кава. І я готовий платити за це вміння більше,

 ніж за який-небудь інший товар у цьому світі".

Дж. Д. Рокфеллер

 

 

Як правильно спілкуватися з людьми? Адже всі різні, до кожного потрібен свій підхід, та й не всім дано бути хорошим співрозмовником. Насправді, існують правила, які допоможуть вам добре спілкуватися з будь-якою людиною, вони підійдуть для формальних і не дуже ситуацій.

Як правильно спілкуватися з людьми

  • Ø Будьте ввічливі — хоч це і очевидно, але варто нагадати про це правило. Не переходьте на ти завчасно, особливо у формальній ситуації, не вживайте жаргон і сленг там де не треба, і вже тим більше не використовуйте лайки. Лаятися можна якщо ви один у своїй квартирі і вам на ногу впав шафа, в цьому випадку практично будь-яка реакція допустима, а коли навколо вас люди, краще стежити за своєю мовою.
  • Продемонструйте вашому співрозмовнику, що він для вас важливий — звертайтеся до нього по імені (та по батькові, якщо він вищий за статусом або старше), підкреслюйте важливість того, що він говорить, навіть якщо не згодні «Так, це дійсно вагомий аргумент , але зверніть увагу ось на що … », це значно краще ніж« Що за нісенітниця?! Слухай мене, я знаю як треба ». Слухайте, що говорить ваш партнер і будьте до нього уважні, не треба поки ви розмовляєте намагатися подзвонити комусь ще або перевіряти свою електронну пошту.
  • Умійте визнавати свої помилки — валити на інших власні промахи, досить простий спосіб заробити недоброзичливців, а от якщо ви визнаєте свою вину, то покажете себе з кращого боку. Визнати, що він був не правий може далеко не кожна людина, тому в очах інших ви підніметеся на сходинку вище тільки в тому випадку, якщо були завжди праві і знали як краще, а й у разі помилки визнали її.
  • Будьте доброзичливі — можливо в компанії старих друзів їдкі жарти, глузування і шпильки і доречні, а от з новим знайомим не варто з поспішати з такими речами. Він поки не відчуває себе з вами в безпеці і може вас неправильно зрозуміти, так що жарт, яку ви вважаєте невинної може сильно його зачепити. Тим більше не варто погрожувати. Наприклад можемо розібрати ситуацію з комунальними службами, якщо необхідно викликати сантехніка: Сарказм «Не зволите ви нарешті кинути там у себе пити і займатися марними речами і зараз же приїхати, тому що мене ось затопить?!» Загрози «Так якщо ви зараз же не прийдете мені лагодити труби, я вас засуджу, якого біса я повинен сидіти без води, поки ви там прохолоджуєтеся?!!» Правильний варіант «Здрастуйте, у мене прорвало трубу і прямо зараз затоплює підлогу, у скільки може приїхати ваш сантехнік і що я можу зробити до його приїзду?»
  • Ø Будьте чесні — говорите те, що дійсно маєте на увазі. У багатьох людей хороше чуття, і нещирість вони вловлюють дуже легко. Ви самі не помітите як вас видасть ваше тіло, якщо будете лукавити. Будьте дорослим відповідальною людиною і не брешіть іншим, говорите чесно «я не хочу цього робити» або «мені це не подобається».

Так як ви прагнете навчитися правильно спілкуватися (саме спілкуватися, а не просто говорити), важливо стежити не тільки за своєю мовою, але й слухати партнера. Не перебивайте його, спонукайте говорити далі — кивком, зацікавленим поглядом, усмішкою. Якщо вам здається, що міркування інших людей нецікаві або помилкові, не поспішайте засуджувати чи критикувати їх точку зору. Кожна людина має свої погляди на життя, і вам треба це визнати, бо як навчитися спілкуватися з людьми — значить успішно будувати контакти з різними співрозмовниками. Спробуйте зрозуміти, чому вони думають інакше — задумуючись над тим, що чуєте, ви показуєте свій інтерес до людини — а це приємно всім без винятку. Ще хочу порекомендувати вам які саме  траплялися з людьми які тільки що познайомилися. Постійно тренуючи навик спілкування з різними людьми і в різних ситуаціях, ви обов’язково досягнете своєї мети і будете цікавим співрозмовником. Головне — не кидати спроб, і все вийде!

 

Список використаних джерел

1. Бороздіна, Р. В. Психологія ділового спілкування / Р. В. Бороздіна. - М. : ИПФРА-М, 2006. - 224 с.

2. Володіна, Л. В. Ділове спілкування і основи теорії комунікації / Л. В. Володіна, О. К. Карпухіна. - М., 2008.

3. Деркач, А. А. Психологія розвитку професіонала / A. А. Деркач, В. Р. Зазыкин, А. К. Маркова. - М : РАГС, 2010. - 124 с.

 

01 вересня 2018 0 Коментар

 

У початковий період навчання студентів відбувається процес адаптації до умов навчання. Процес адаптації першокурсників до умов навчання є складним та багатогранним, зумовлений взаємодією психологічних, соціальних і біологічних факторів. Студенти-першокурсники в перші тижні навчання відчувають задоволення від досягнення важливої мети  –  вступ до  навчального закладу. Вони покладають серйозні  надії на те, що зможуть ефективно навчатися і, тим самим, готуватися до важливої професійної діяльності. Однак трохи згодом, через кілька місяців після вступу, значна кількість першокурсників починає відчувати певні дискомфортні переживання, основною причиною яких є труднощі, що виникають під час навчання. Цей період триває, як правило, протягом усього першого року навчання і для більшості студентів-першокурсників завершується успішною соціалізацією.

Найбільшою проблемою адаптації підлітків  до умов навчання у навчальному закладі є проблеми, такі як: закомплексованість, підвищений рівень тривожності, почуття ворожості, несформованість Я-образу, статево - рольової ідентичності, домінування залежності в поведінці, імпульсивність, занижена самооцінка, Усе це певним чином впливає на статус у колективі, успішність, поведінку, взаємостосунки з однолітками, викладачами.

 

 

Пропоную кілька кроків щодо адаптації першокурсників:

 

Не очікуйте опіки, а розраховуйте на дружню підтримку оточуючих, яка надасть Вам відчуття рівності, потрібності та незалежності, тому:

  1. Зверніться по допомогу для того, щоб вільно орієнтуватися на території навчального закладу.
  2. Не допускайте зайвої опіки, намагайтесь стати самостійним в обслуговуванні.
  3. Прагніть виконувати посильну і цікаву роботу.
  4. Не уникайте тих, хто готовий прийти Вам на допомогу.
  5. Активніше добивайтесь отримання потрібної Вам інформації та нових знань.
  6. Не створюйте емоційну напругу у відносинах із одногрупниками, намагайтесь завжди бути приязним і доброзичливим.
  7. Змістовно проводьте свій вільний час із іншими студентами, набувайте хороших друзів.
  8. Будьте оптимістом, вірте у свої можливості і пам'ятайте, що Ви потрібні іншим людям.
  9. Сміливіше відповідайте на запитання, беріть участь в обговоренні - це допоможе Вам пов'язати нову інформацію з тим, що Ви вже знаєте.

10. При виникненні непорозумінь користуйтесь послугами відділів, які опікуються студентами (соціальний педагог, психолог).

                Тож,  бажаю кожному студентові  успіхів в новому навчальному році, знайти нових друзів, порозумітися з викладачами та одногрупниками, постійно вдосконалюватися, і саме головне бути в гармонії з собою.

 

16 травня 2018 0 Коментар

«Хто в страху живе - той гине від страху»

Леонардо да Вінчі

 

 

Підлітковий вік характерний тим, що в ньому розквітають ті страхи, насіння яких були закладені раніше. Підліток не так часто відчуває гострий страх, але тривога може стати постійним фоном. Він може турбуватися з-за того, що «раптом» може статися нещастя з ним або з його близькими. Або ж відчувати нав’язливі сумніви в тому, чи закрита двері, вимкнена чи плита і праска. Або міркувати про те, чи не призведуть його слова і дії до втрати відносин, важливих для нього. В підлітковому віці зустрічаються будь-які страхи: від страху мимовільного сечовипускання до страху спізнитися; від страху темряви до страху війни. В самій несприятливій обстановці знаходяться підлітки, у яких порушений контакт з батьками. В цьому випадку вони втрачають впевненість у собі, стають недовірливими і підозрілими. Так, в сім’ї можуть бути періодичні конфлікти, розмови «на підвищених тонах», але вони далеко не завжди означають, що контакт втрачено. Якщо ви можете поговорити з підлітком по душах, якщо більшу частину часу ви спілкуєтеся мирно – значить, у нього є міцна підтримка у вашій особі.

 

 

Причини виникнення:

Біологічні причини, які пов'язані з особливістю нервової системи підлітків, посиленням емоційної чутливості.

Соціальні причини, серед яких страх бути неприйнятим у групі, похилий вік батьків (страх смерті) та ін.

Психоемоційні причини, зумовлені великою кількістю заборон, конфліктними стосунками з батьками і всередині групи однолітків, психологічними травмами тощо.

Приховані форми агресії сприяють зародженню страхів, серед цих форм можна відзначити роздратування, провину, підозрілість.

Підлітковий страх відрізняється від фобій, які охоплюють дітей в дошкільному і молодшому віці. Відмінною рисою є збільшення числа соціальних страхів і зменшення фобій.

Як же боротися зі своїми страхами?

Навіть самі сміливі та впевнені у собі люди відчувають страхи. Коли Вас охоплює страх, необхідно:

  1. 1.     Визначити страхи і невпевненість. Скласти список

Перший крок до ліквідації страху - його визнання. Для себе необхідно визначити, що саме змушує боятися: невдача? Відмова? Страх виглядати безглуздо? Після того, як страх буде визначений, потрібно сісти і подумати, чому ви боїтеся. Чи страхи є логічними, чи вони є просто продуктом ваших емоцій?

2. Перестати "надумувати"

Звичайно, це гарна звичка - обдумати ситуацію, перед прийняттям важливого рішення. Але надто велике "думання", насправді, віддаляє вас від конкретних дій. Якщо ви не будете діяти, ви ніколи не підете вперед.

     3. Знайти в собі сильні сторони

Коли ви нагадаєте собі про те, що у вас гарно виходить, і про те, що вам подобається у собі, ви отримаєте більше довіри і впевненості, а отже почнете відпускати свій страх.   

    4. Тренуватися та гарно харчуватися

Всі ми знаємо, що фізичні вправи і здорова дієта дуже корисні для нашого організму. Здоровий спосіб життя також може поліпшити настрій та змусить почуватися спокійніше, збалансованіше і впевненіше. А це, в свою чергу, вірний спосіб перемогти занепокоєння і невпевненість. 

    5. Ставте собі мету

Без плану, дуже важко заблукати та почуватися, ніби у вас в житті немає сенсу. Визначення мети може дати конкретний напрям та змусити піднятися над своїми страхами і дозволить досягти в житті того, чого ви самі бажаєте. Крім того, при досягненні поставленої мети, ви кожного разу отримуєте ще більше впевненості у собі.

Страх - це продукт розуму і внутрішньої боротьби. Він немає нічого спільного із навколишнім світом.

 

Список використаних джерел

 

  1. Ольховецький С.М. Шляхи подолання страхів в підлітковому та молодшому юнацькому віці // Міжнародна науково-практична конференція молодих науковців „Психологія сучасності: наука і практика”.-Одеса.: ПДПУ.- 2004.- Ч.2. - С.38-42.
  2. Ольховецький С.М. Психологічні чинники страхів в підлітковому та молодшому юнацькому віці // Конференція молодих вчених “Науковий часопис: психологічні науки”.- Київ.: НПУ імені  М.П. Драгоманова.- 2004.- Серія 12, ІІ випуск.- С. 92-97.
  3. Эберлейн Г. Страхи здоровых детей / Г. Эберлейн. – М. : Знание, 1981. -192 с.

 

19 квітня 2018 0 Коментар

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Дуже часто батькам важко знайти мову зі своєю дитиною, а підлітку важко зрозуміти батьків, і в результаті виникають конфлікти. Проблеми у спілкуванні батьків та дітей безперервно супроводжують їх відносини.  Майже  в кожній сім'ї трапляються конфлікти та проблеми  у відносинах між батьками та дітьми. Від цього нікуди не подітись, але розрив між поколіннями суттєвий і дає про себе знати. Труднощі у спілкуванні з батьками  - це не обов'язково безвихідь. Ти можеш знайти інший шлях.

     Чому виникають протистояння з батьками?

     Твоїм батькам може бути важко пристосовуватися до того, як ти міняєшся і перетворюєшся у людину, яка вже може самостійно приймати рішення і має свій власний погляд. Звичайно, батьки радіють, що ти мужнієш, стаєш самостійним, просто вони сприймають тебе ще як дитину, про яку вони піклувалися і ростили, і за яку у дитинстві приймали більшість рішень. З часом вони приймуть те, що ти вже не маленька дитина та маєш право на власну думку, і що твій погляд на речі може бути відмінним від їхнього. Постарайся порозумітися з батьками та знайти спільну мову, компроміс завжди можливий.


              Що зробити, щоб тебе розуміли батьки?

     По-перше задумайся: ти вважаєш себе дорослою, а ображаєшся - то по-дитячому! Може, батьки мають рацію? Не буває так, щоб людина раптом взяла і подорослішала. Фізіологічно ти змінюєшся, причому стрімко, але почуття і емоції так просто не змінити. Вони часто залишаються дитячими, в цьому вся біда. Є й інша сторона домашнього нерозуміння. Давай проведемо експеримент. Розкажи вголос про будь-який зі своїх конфліктів  батькам. А тепер згадай, скільки разів ти вжила слова «я» і «мене». Запитаєш, яка різниця, які слова говорити? Діти часто бачать тільки себе і свої власні проблеми, а про чужих не думають. Але доросла людина думає і про інтереси інших, намагається зрозуміти чужу точку зору. Ти зможеш сміливо назвати себе дорослою лише тоді, коли сама почнеш турбуватися про батьків, а не навпаки. Тільки так ти зумієш довести, що вже не маленька  дитина, а доросла, серйозна особистість.

     По-друге, перш ніж заводити сварку з батьками ЗУПИНИСЬ і ПОДУМАЙ.  Спілкування з батьками можна порівняти до водіння автомобіля. Коли ти за кермом і бачиш на дорозі перешкоду, то не здаєшся, а шукаєш інший шлях.

     По-третє уникай двозначних фраз. Пам'ятай, що деколи батьки розуміють твої слова зовсім по іншому.

     По – четверте ти повинен показати, що тобі можна довіряти, що ти тримаєш слово! Наприклад, твої батьки вимагають, щоб ти негайно прибрав кімнату, але саме зараз показують твій улюблений фільм. Домовся з батьками, що, одразу після нього ти наведеш у своїй кімнаті ідеальну чистоту, і тримайся свого слова. Вони зрозуміють, що ти дійсно можеш тримати слово і будуть тобі довіряти більше.

     Таким чином,  не забувай, що твої батьки теж були підлітками, і вони, можливо, відчували теж саме, що і ти зараз, тому ти завжди можеш спитати у них поради та дізнатися, як вони вирішували свої підліткові проблеми.

 

Список використаної літератури

  1. Кле, Мишель. Психология подростка. - М.: Педагогика, 1991. -171, с.
  2. Копець Л. В. Психологія особистості. - К. : Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2007. - 458 с.
  3. Кравченко Т. "Життєві сценарії" сім'ї та їхній вплив на соціальний розвиток особистості // Педагогіка і психологія. -2002. -№ 1-2. - С. 61-67
  4.  Крайніков Е. В.Психологія розвитку: Словник-довідник. - Київ: Арістей, 2004. - 257 с.

 

Сторінка 1 із 4

Контакти

  • Тел/Факс: +38 (044) 540-69-06

Ми в соціальних мережах: